Tervetuloa

Food Diary eli ruokapäiväkirja Ruokapäiväkirjan pitäminen kannattaa. Se on hyvä apu esimerkiksi henkilölle, joka haluaa pudottaa painoaan tai muuten vain haluaa elää terveellisemmin. Ruokapäiväkirja mahdollistaa helposti päivittäisen energiansaannin ja ruokien ravintosisällön seuraamisen. Kirjaa voi pitää sillä tarkkuudella, millä itse haluaa. Joskus jopa juomien ylöskirjaaminen kannattaa! Koska ruokavalio on oleellinen osa terveellistä elämää, kannattaa siihen kiinnittää tarpeeksi huomiota. Asioiden kirjaaminen ylös auttaa havainnollistamaan kokonaiskuvaa.

”Päivitä elämäntapasi helposti

Haluatko lisätä vegaanisen ruoan osuutta ruokavaliossasi? Tavoitteletko kenties painonpudotusta tai treenaatko tavoitteellisesti? Nämä elämäntilanteet ovat sellaisia, joissa syömisistä kannattaa pitää kirjaa. Ruokapäiväkirja on kalenterisi ja lokikirjasi tiellä sellaiseen muutokseen, jonka on helppo jäädä pysyväksi. Ruokapäiväkirjaan on helppo merkitä myös kodin ulkopuolella tapahtuvat ruokailut, kuten työpaikkalounaat ja illanvietot ravintoloissa. Katso, kuinka uusi elämäntapasi kehittyy ja inspiroidu!

Pysy oikealla tiellä

Varoitus: aterioiden logaaminen ja treenien ylös merkitseminen saattaa tuottaa parempia elämäntapoja sinulle! Kun olet suostunut siihen, että pidät päiväkirjaa kaikesta syömästäsi, et ehkä haluakaan pilata tilastoja ylenpalttisella mässäilyllä! Tai jos treenien ja urheilusuoritusten sarake alkaa näyttää tyhjältä, kannattaa tehdä taas retki luontoon tai salille! Sivustoltamme saat hyvät vinkit elämäntapamuutokseen ja palvelumme avulla kehität hyviä tapoja ja tottumuksia.

Seuraa ravitsemustasi ja harrastamaasi liikuntaa

Arjen kiireissä ja juhlan humussa monen on hankala muodostaa käsitystä siitä, kuinka paljon tulee oikeasti syötyä tai treenattua. Ihmiselle on luontaista arvioida energiansaantinsa todellista alhaisemmaksi. Samoin liikunnan todellisesta määrästä voi olla vaikea muodostaa kokonaiskuvaa. Ruoka- ja treenipäiväkirja tarjoaa tinkimätöntä dataa elämäntavoistasi, kun täytät sitä säännöllisesti. Kun tiedät enemmän, muutos on helpompi tehdä.

Ylläpidä motivaatiota

Pysyväksi jäävä elämäntapamuutos on yleensä harvinainen ilmiö, koska sen saavuttaminen vaatii paljon vaivaa ja pitkäjänteisyyttä. Painon jojoiluun johtavat pikadieetit tai räjähtävää lihaskasvua lupaavat steroidit palkitsevat nopein tuloksin mutta tuovat harvoin pysyvää terveyshyötyä. Ruokapäiväkirja ja treeniloki tsemppaa ylittämään itsesi uudelleen ja uudelleen! Seuratessasi valintojasi pidemmän aikaa jaksat olla määrätietoinen uuden elämäsi tavoittelija.”

”Kuinka ruokapäiväkirja voi auttaa tavoitteiden saavuttamisessa?

Monella ruokasuhteensa kanssa painiskelevalla on puutteita kehotietoisuudessa. Liian vähän tai liikaa energiaa ravintonsa kautta saava henkilö ei usein joko osaa tai ei pysty arvioimaan tosiasiassa nauttimansa ruoan määrää ja sen sisältämää energiaa. Siksi ruokapäiväkirjaa tarjotaan niin usein ratkaisuksi tiellä kohti parempaa ravitsemusta. Päiväkirjaan ei välttämättä kuitenkaan kannata kirjata tarkkoja kalorimääriä ja grammoja, vaikka ennen näin ohjeistettiinkin. Kirjaa sen sijaan ylös syömiäsi aterioita sekä niihin liittyviä tunteita. Ruokapäiväkirjan kautta syntyneet oivallukset voivat palauttaa kyvyn nauttia ruoasta kohtuudella!”

Viimeaikainen Posti